onsdag 2 december 2015

Utbränd... eller...


Var lite kaxig och skilj dig från mängden!
Eller följ strömmen och bli utbränd...
Ibland när jag befinner mig på till exempel en Galleria med många affärer så förundras jag över människans beteende. Ställer jag mig alldeles stilla så är det ingen som bryr sig. Jo förresten, en del tycker nog att jag är i vägen för det blir en del små knuffar. Folk går förbi mig från alla håll. Fokuserade på vad dom ska köpa, köpa, köpa...
Varför inte stanna upp och reflektera lite nu inför julen. Måste man göra som alla andra? Måste man köpa så många julklappar? Behöver du verkligen allt det du har på önskelistan? Måste det vara så många olika sorters mat på bordet? Måste man åka runt och träffa hela släkten på så få dagar? Det finns väl fler dagar på året man kan träffas i stället. Min lista kan göras hur lång som helst.
Finns det inga andra värden i Livet...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar